Sahabatku, Aku Rindu Sayang Kamu

Hidup ni adalah sesuatu yang paling susah untuk dijangka. Life is unexpected. But life is also a choice. Kita kena decide what we want our life to be. Is't to be happy, sad, angry, crying or many more. Dulu, saya, Ye saya yang menulis blog ini adalah seorang yang ceria, happy, senyuman dan ketawa mmg xleh dipisahkan tetapi sekarang saya, ye saya yang menulis blog ni bukan orang yg sama. Saya sendiri merasa perubahan itu apatah lagi orang lain kan..huhuhuhu.. Saya berubah sbb yang paling utama adalah:

1) Saya xhappy dengan suasana kerja saya dan keadaan sekeliling saya. Dulu, saya ni nk mencarut sangatlah susah..Senang cakap, mmg xretilah nk sebut ayat2 tuh..sekarang ni jgn ckp xreti, itulah ayat yg selalu disebut..hurmmmm mungkin sbb tu lah Allah bg azab kat saya dalam bentuk penyakit tonsil dlm tekak saya yang membuatkan saya nk telan makanan pun susah apatah lagi bercakap banyak..MasyaALLAH, atas muka bumi pun Allah dah bg balasan..belum kat Akhirat lagi..*Saya dah insaf*.. Tapi susahnya untuk saya mencintai suasana kerja saya sekarang dan saya sangat berharap saya dapat peluang kerja di tempat lain yang mungkin boleh membuat saya sedikit happy berbanding dengan sekarang. Insyaallah..

Jadi untuk mengatasi rasa xhappy ni, saya kena selalu fikir benda2 yang membuatkan saya happy..and benda yang paling happy yang selalu membuat saya tersenyum adalah:

1) Persahabatan
Yes, FRIENDSHIP!!! This is the only thing yang membuatkan saya happy. Kalau orang lain mungkin dia akan cakap LOVE..tapi tidak pada saya. Untuk pengetahuan semua, saya adalah seorang yg setiakawan. Saya ada ramai kawan-kawan tapi saya cuma ada beberapa kawan yang saya sangat sayang..sebelom mengenali kawan yang sekarang, saya terlebih dahulu kenal dengan Claa, Yanie, Umairah, Joe, Idan, Faris. Kami ni umpama 3pasangan..We love each other actually tapi disebabkan oleh some incident, Faris dah keluar dari kelompok persahabatan ini. Yes, sy mmg sedih and saya xpernah menyangka dia akan jadi mcm ni. Kalau dia berubah, kami mungkin boleh consider untuk menerima dia kembali menjadi sahabat kami. Umairah pula, hayat dia xlama kat atas muka bumi ini. Dia telah kembali kepada penciptanya..rasanya nk dekat setahun juga kot. Rindu nya dekat arwah. Sahabat yg paling alim dalam geng, selalu je ajak ke masjid tapi biasalah bukan kami ni nk ikut pun. Kadang2 je pergi. Itulah sebab org ckp, org baik ni selalu mati dulu..huhuhuhu Claa pulak dah kawen..husben dia orang kelate..Claa ni cantik..cantik sgt..kulit putih gebu..siapa yang melihat pasti terpikat..hehehe dia pun dah bahagia..xnk dah la ganggu..Yanie pula sekarang dah kerja kat kampung halaman dia..dia ni pun mmg cantik sgt..mata bulat, putih gebu..geram tgok...Joe...dia ni la jejaka paling diminati...sampai sekarang tau..tapi dia xde kat sini..kalau u all nk mengorat dia, bolehlah cari dia kat UK..Idan...dia ni..mmg pendiam, xbnyak ckp, berahsia...sampaikan dia bertunang dan bercinta pun kami xtau..Dasyat gila kan..tapi Kuasa Tuhan, jodoh dia xpanjang...hubungan terputus di tengah jalan..Jauh di lubuk hati saya, saya sayannnnggg mereka...*peluk kuat-kuat*....rindu nk berkumpul semula tapi mustahil sbb masing2 ada kehidupan sdr..Sekarang ni saya ada Zaza, kawan baik saya...Dia baik, soft spoken...jiwa lembut, manis orangnya...ke mana-mana kami selalu berdua tapi mungkin xlama..mungkin setelah masing2 dah ada kehidupan sendiri, kita xtau kan.. Tapi, saya nk ckp SAYA SAYANG KAWAN-KAWAN SAYA!!!!! Sebab mereka saya disini, sebab mereka saya happy...walau kadang ada perselisihan faham, tapi itu tak kan pernah memutuskan kami...Insyaallah..

You all masih yang terindah, indah di dalam hati aku...sentiasa ada dalam hati aku...di bawah ini sajak yg saya reka sdr, maaf kalau xsedap dan xbest :

Sahabat,
Kau masih yang terindah di dalam hati aku,
Ke mana kau pergi,
Kau sentiasa di ingatanku,
Ke mana kau berada,
Kau sentiasa di ingatanku,

Sahabat,
Sepinya hari yang ku lewati,
Tanpa ada dirimu menemani,
Sunyi ku rasa dalam hidupku,
Tak mampu untuk aku melaluinya.

Sahabat,
Kamu masih yang terindah,
Indah di dalam hati aku,
mengapa kini perselisihan kita terjadi,
Terjadi seperti ini.

Sahabat,
Masih ku ingat indah perbualan kita,
Yang selalu membuatku mengenangmu,
Terbawa aku dalam sedihku,
Tak sedar kini kamu tak disini lagi..

Ini sahaja yang mampu aku coretkan untuk kalian...Jauh di lubuk hati aku, aku tak mahu kita berpisah..kerana Aku Sayang Kamu Semua!!!!

With Love,
Bie

No comments:

Post a Comment